torsdag 25 augusti 2011

Istället för idrott, husdjur och andra normala aktiviteter

Vad jag älskar att fylla ut mina dagar och nätter med:

  1. Långa promenader i stilettklackar, ibland på väg nånstans men oftast inte. 
  2. Svart kaffe och cigaretter på caféer vars uteserveringar liknar innergårdar. 
  3. Dagdrömmar. 
  4. Att spela en karaktär ur valfri Bret Easton Ellis bok bland främlingar. Oftast: Rain. Ibland: Blair. Sällan: Patrik Bateman
  5. Konsumera våldsam litteratur. Läsa böcker som får min mage att vända sig. ex: Imperial bedrooms, Haunted, Lolita
  6. M, för att hon aldrig blir förvånad längre. För att hon vet precis vad jag menar, redan innan jag vet.
  7. Att förneka och trycka undan känslor genom att frenetiskt städa mitt hem. Att rena utsidan. 
  8. Att med internet till hjälp planera alternativa livsplaner. Utforska gator på andra sidan jorden med google maps. 
  9. Att fundera kring varför jag är så lugn när allt runt om mig rasar, men inte hitta något svar.
  10. Att se min egen reflektion i era vackra ögon, på andra sidan bordet och genom en dimma av tjock rök. 

1 kommentar:

  1. Jag är så ledsen att jag inte hann träffa dig i Stockholm, men jag har flytt staden och sitter nu ensam i ett torp i Östergötland och hör hur stormen försöker krossa fönstren. Om du vill klappa hästar, kom och hälsa på!

    SvaraRadera